Jak se naučit usnout během 1 minuty

12.12.2016 13:41

Podivuhodný způsob, jak usnout rychle, vždy a všude.

Začalo to týden před svatbou mého nejlepšího kamaráda. Moje nervozita dosáhla epických rozměrů. Nedokázala jsem za žádnou cenu usnout. Ze všeho nejvíc mě ničila blahopřejná řeč, kterou jsem měla na svatbě pronést. Má ostýchavost a hrůza z toho, co se mělo záhy odehrát, mi tři noci po sobě nedovolily usnout.

Když jsem už potřetí ráno lezla z postele bez toho, že bych v noci byť jen na minutku usnula, poradila mi matka nevěsty, ať vyzkouším její metodu. Podle jejích slov ji zachraňovala už několik desetiletí.

Věřila jsem jí. Věděla jsem, že je držitelkou oficiálního povolení k provádění léčitelské praxe. Zabývala se meditací, dýchacími cviky, uvolňováním stresu. Její rada mi příznivě změnila život.

Nejlépe si metodu zapamatujeme, když ji pojmenujeme «4-7-8″. V podstatě jde o  tohle: nejprve nadechujete nosem – musíte tento nádech protáhnout na 4 vteřiny. Pak 7 vteřin zadržujte dech. A následuje výdech ústy – musí trvat 8 vteřin.

Takhle jednoduché to je. Toto dechové cvičení zpomaluje náš srdeční rytmus, uklidňuje nás. Dochází k tomu velmi rychle: stačí několikrát opakovat. „Funguje to! I když to vypadá jako nesmysl“, uvědomila jsem si.

 
Jak to funguje

Poprvé jsem usnula tak rychle, že jsem si vlastně nestačila nic uvědomit. Čtyři dny až do svatby jsem spala jako mimino. Později jsem přečetla hory knížek, abych pochopila jak a proč to působí.

Když cítíte stres nebo neklid, adrenalin se vám uvolňuje do žil a srdce bije značnou rychlostí. Dýchání je rychlé a povrchové. Trik, který jsem vám popsala, působí vlastně jako sedativum.

Protože záměrně zpomalujete dýchání, je vaše tělo donuceno snížit tepovou srdeční frekvenci. Kyslíku k čerpání „čerstvé“ krve do organismu není dostatek. Zadržení dechu s následujícím zpomaleným výdechem nevyhnutelně zpomalí srdeční rytmus. Je to fyziologická záležitost.

Tato praxe rovněž uklidňuje mysl.  Čistě proto, že musíte v duchu stále počítat a soustředit se na svůj dech. A také proto, že rychlé povrchové dýchání a neklid jdou vždycky ruku v ruce. Vy si to samozřejmě neuvědomujete. Když ale fyzicky ovlivníte příznaky, můžete potlačit i jejich příčinu. Efektivitu takového způsobu uklidnění mysli vám potvrdí kterýkoli neurofyziolog.

V důsledku toho všeho se vaše tělo uvolní. Tak silně a rychle, jako kdyby vám provedli anestézii.

Absolvent Harvardu,  doktor Andrew Wail říká, že metodu „4-7-8“  znají indičtí jógíni už několik tisíc let. Využívají ji k potlačení stresu a uvolnění. Je absolutně bezpečná.

Podle: Alina Gonzalez – How I Learned To Fall Asleep In Under 1 Minute

  •  

náš život